/static/44b13e49bc498d901e086b1e31eead24/fjerningavhudutvekst_cover.jpg

Fjerning av hudutvekst

Sikker fjerning av føflekker uten arr

Om behandlingen

Mange mennesker har en føflekk eller hudutvekst de vurderer å fjerne. Det er viktig å få sjekket føflekker som har ujevne kanter, varierende farge, eller en uregelmessig overflate. Dersom det er den minste mistanke om risiko forbundet med en føflekk, anbefaler vi ikke fjerning med laser; her er vi svært strenge. I andre tilfeller kan vi trygt fjerne hudutvekster med vår CO2-laser. Prosedyren utføres under lokalbedøvelse og etterlater seg sjelden synlige arr.

Etter behandlingen

Etter en laser prosedyre vil det bli et sår som leger seg selv i løpet av kort tid. Ingen sying nødvendig. I etterbehandlingstiden er det så å si ingen smerter. Man må derimot være nøye med ikke å sole området på flere uker.

/static/47e539e04a8803d13f12da12d12a36bb/fjerningavhudutvekst_image-scaled-1.jpg

Spørsmål og svar

Hvordan fjernes de?
Føflekker og hudutvekster fjernes ofte med laser. Vi fjerner jevne føflekker, klumper i huden og andre utvekster. Det er viktig å få vurdert av lege om laser er egnet.

Er man usikker på om en føflekk er i orden eller ikke, avstår vi fra laserbehandling. I så tilfelle må det fjernes kirurgisk.

Inngrepet med laser tar fra sekunder til minutter og er helt smertefritt etter først å ha fått lokalbedøvelse.
Gir fjerning av føflekker og utvekster arr?
Laserfjerning gir sjeldent arr.

Kosmetisk er det fine resultater med laser. I noen sjeldne tilfeller er det noen som får arr da de er såkalte arrdannere(keloidedannere).  Dersom det oppstår hudinfeksjon som ikke behandles med antibiotikakrem, kan man også få arr.

Er du usikker på hvilken behandling som er riktig for deg? Bestill en gratis konsultasjon i dag.

/static/2e1fe349836c7a8961f7949d232db8bb/kvistar-scaled-1.jpg